Szkolenie: Dokumentacja pracownicza – zasady prowadzenia i archiwizacji
Serdecznie zapraszamy na szkolenie Szkolenie: Dokumentacja pracownicza – zasady prowadzenia i archiwizacji. Na zajęciach prowadzonych w formie aktywnych warsztatów zapoznamy Cię z ogólnymi zasadami prowadzenia dokumentacji pracowniczej – podział dokumentacji pracowniczej oraz zasadami przechowywania dokumentacji pracowniczej po zakończeniu stosunku pracy.
Najbliższy termin zajęć stacjonarnych: 31 stycznia 2025
Miejsce kursu: Żyrardów
Koszt: 600 zł brutto od osoby i obejmuje:
8 godzin zajęć dydaktycznych (w tym konsultacje indywidualne), materiały szkoleniowe, materiały do pracy (długopis, notes), kawę, herbatę, ciastka.
Program zajęć:
1. Kodeks pracy a dokumentacja pracownicza
2. dokumentacja związana z pracą zdalną- wnioski, polecenia, zgody, oświadczenia pracownika
3. dokumentacja pracownicza związana z badaniem trzeźwości pracowników – zawiadomienie o wprowadzeniu monitoringu trzeźwości, informacja o odsunięciu od pracy, protokół po wykonaniu testu,
4. Projektowane zmiany do kodeksu pracy dotyczące prowadzenia dokumentacji pracowniczej
5. wdrożenie dyrektywy work-life-balance – wnioski o urlop opiekuńczy i dni wolne w związku z siłą wyższą
6. wdrożenie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1152 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej – nowe wzory umów o pracę, informacja o warunkach zatrudnienia, konieczność wprowadzenia zmian w świadectwie pracy, informacja o zmianie siedziby pracodawcy, instytucjach zabezpieczenia społecznego, o objęciu pracownika układem zbiorowym lub porozumieniem zbiorowym
7. Projekt zmian do rozporządzenia o dokumentacji pracowniczej – zasady archiwizacji dokumentacji związanej z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz badania trzeźwości
8. Ogólne zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej – podział dokumentacji pracowniczej
9. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej a data zawarcia stosunku pracy
10. Kontynuacja dokumentacji pracowniczej / obowiązek założenia nowej dokumentacji pracowniczej – szczególne przypadki (w przypadku kontynuowania stosunku pracy oraz w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika)
11. Podział Akt osobowych – omówienie dokumentów składowych w szczególności dane osobowe osoby ubiegającej się o pracę i pracownika – dane obowiązkowe i dane tylko za zgodą kandydata/pracownika (telefon prywatny, e-mail, osoba do kontaktu w razie wypadku, książeczka wojskowa, prawo jazdy, dane rodziny, adres zamieszkania na skierowaniu na badania – na jakiej podstawie możemy pobierać od kandydata dane)
12. Kopiowanie i przechowywanie dokumentów w dokumentacji pracowniczej – jakie dokumenty mamy prawo kopiować a jakie dokumenty przyjmujemy od pracownika tylko do wglądu (Stanowiska UODO, PIP, Ministerstwa Pracy)
13. Forma i warunki umowy o pracę – problemy z określeniem miejsca świadczenia pracy, wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, dane osoby zastępującej w umowie na zastępstwo, czym są przyczyny obiektywne zawarcia kolejnej umowy o pracę
14. Świadectwo pracy i i inne dokumenty związane z ustaniem stosunku pracy – termin wystawienia, sprostowanie, duplikat, odpis, kopia, Informacja o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, archiwizacja świadectwa pracy – szczególne przypadki, wystawienie zbiorczego świadectwa pracy w przypadku różnych okresów przechowywania dokumentacji pracowniczej
15. Część D Akt osobowych – archiwizacja dokumentów, zacieranie kary po roku nienagannej pracy, archiwizacja kary po ustaniu stosunku pracy
16. Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy – główny podział
17. Ewidencji czasu pracy, czy można prowadzić ją w papierze i elektronicznie, ewidencja czasu pracy kadry zarządzającej, pracowników w zadaniowym systemie czasu pracy – poszczególne składowe ewidencji czasu pracy oraz dokumenty potwierdzające nieobecności pracownika (kopiowanie lub tylko do wglądu – szczególne przypadki)
18. Urlopy wypoczynkowe a inne nieobecności w pracy – miejsce archiwizacji dokumentacji
19. Karta wynagrodzeń – czy dokumentacja płacowa prowadzona i archiwizowana jest wyłącznie z postaci elektronicznej
20. Ewidencja odzieży roboczej przez kogo jest prowadzona i gdzie archiwizowana
21. Zmiana postaci dokumentacji pracowniczej – obowiązek podwójnego informowania pracowników – informacja o przejściu na elektroniczną postać dokumentacji pracowniczej, informacja o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej – stanowisko ministerstwa pracy
22. Przechowywanie dokumentów wytworzonych elektronicznie w przypadku prowadzenia papierowych akt osobowych – stanowisko ministerstwa pracy
23. Dokumenty, które nie powinny być archiwizowane w Dokumentacji pracowniczej (PIT2, zwolnienia chorobowe, potrącenia komornicze itp.)
24. Dokumenty, których nie przechowuje się w dokumentacji pracowniczej
Dlaczego my? – Nasze zajęcia prowadzą wykładowcy praktycy. – Dzięki zajęciom faktycznie podniesiesz swoje kwalifikacje i zdobędziesz nowe umiejętności. – Otrzymasz kompleksowe materiały szkoleniowe, które wykorzystasz w pracy zawodowej. – Wszystkie nasze szkolenia objęte są 15% dofinansowaniem ze środków unijnych! – Każdy z uczestników otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. – Po zajęciach przez 30 dni otaczamy naszych kursantów opieką po szkoleniową, w trakcie której możesz się z nami skontaktować telefonicznie i mailowo.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Rezerwacja wg kolejności zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona. W celu zgłoszenia udziału w szkoleniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go mailem na adres biuro@e-ssc.pl. Formularz zgłoszenia jest dostępny na stronie głównej www.e-ssc.pl w zakładce formularz zgłoszeniowy. Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy Państwu potwierdzenie przyjęcia rezerwacji. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 796 854 555
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
O wykładowcy: Doświadczony wykładowca, ekspert prawa pracy. Jest wysoko oceniana przez uczestników zajęć. Wszystkie szkolenia prowadzi wyłącznie w formie warsztatowej, podczas których uczestnicy mogą na bieżąco uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.